15 April, 2006

Mendaki Bukit Tabur West, Ulu Kelang

Join geng panjat gunung DC Group mendaki Bukit Tabur West, dekat Taman Melawati, Ulu Kelang. Bawa anak bini sekali, tapi diorang tinggal kat bawah je, mandi sungai.

Kami mula mendaki pada jam 4.30 pm. Cuaca baik. Memang cantik view dari atas bukit ni. Boleh nampak KL, Empangan Klang Gate, Karak Hiway, UIA dan perumahan lereng bukit tempat orang kaya2 duduk. Beberapa gambar yg sempat aku snap...

on de way ke puncak


jauh lagi ni

sayupnya permatang kat belakang tu

diserikan beberapa kuntum bunga, ambil gambar boleh, tengok boleh... pegang jangan!

kasut putih aku

keras tempat ni (banyak batu)...jangan salah langkah & salah pegang

satu lembaga sedang berehat (jangan tegur)

sebahagian Taman Melawati

Kampus UIA Gombak

 KL, saujana mata memandang

kawasan berlumut di sekitar puncak

Empangan Klang Gate

Tak lama kat puncak tiba2 hujan pulak dah. Lepak puncak sekejap je la, masa nak turun pun masih hujan lagi. Sampai bawah dah melepasi waktu maghrib. Berjalan dalam samar2 senja, masing2 tak bawa torchlight...menggigil kesejukan. Apapun dapatlah lepas gian lama tak mendaki.

No comments :

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen...
tapi jika komen menggunakan 'Tanpa Nama @ Anonymous'... silalah letak nama samaran sekurang-kurangnya di akhir komen... tidaklah tertanya-tanya siapa gerangannya si tukang komen...

Terima kasih sudi singgah. Ini blog peribadi... sekadar mencatat pengalaman peribadi. Maka segala pendapat/pandangan dalam blog ini adalah pendapat/pandangan peribadi, tiada kena mengena dengan pihak lain kecuali aku nyatakan namanya. Pendapat/pandangan ini tidak semestinya benar, tapi tidak semestinya pula tidak benar.

Kalau ada info dalam blog ini yang bermanfaat kepada orang lain, baguslah...alhamdulillah. Kalau rasa tak berfaedah, diam-diam sudah dan jangan buang masa sila tinggalkan blog ini.

Aku juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan/kerugian/ kesusahan/kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini. Semua dah besar pandai-pandailah menilai.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...